مرکز تخصصی یوگا

یوگا و دیابت

یوگا و دیابت

دیابت
??????????????
معمولاً در بیماری دیابت عواملی وجود دارد که قند زیادی در خون ایجاد می شود.مغز مصرف کننده بزرگ قند است.مواد تغذیه‌ای فراهم شده خود را به طور منظم علی رغم هر گونه اختلال مصرفی یا دفعی انرژی فراهم می کند. سطوح قندی خون عمدتاً با انسولین ترشح شده از پانکراس کنترل می شود.دو نوع عمده از این نوع دیابت وجود دارد،اگر چه بین آن دو هم پوشی وجود دارد. دیابت مربوط به انسولین (IDDM)در دوران کودکی نادیده گرفته می شود.
این نوع دیابت حاصل تولید ناکافی انسولین به وسیله ی پانکراس بوده ودر نتیجه‌ درمان باید با تزریق به خود به صورت منظم صورت گیرد، به همان صورتی که فرد رژیم غذایی خود را کنترل می کند.
نوع دیگر دیابت که به انسولین مربوط نمی شود(NIDDM) بوده و در افراد مسن اغلب نادیده گرفته می شود و بیشتر در بین افرادی که اضافه وزن دارند رایج است.در NIDDM نارسایی انسولین فقط در بخش و موضع به خصوصی است، اما بدن به طور طبیعی به سطوح هورمونی که حضور دارند (عواملی که به ایجاد انسولین معروف اند) واکنش نشان نمی‌دهد.NIDDM با مصرف دارو و رژیم غذایی درمان می شود.

استفاده از یوگا برای کنترل دیابت
??????????????
اگر چه هیچ یک از انواع دیابت با استرس به وجود نمی آید.اما بسیاری از دیابت ها مشاهده شده اند که سطوح بیماری آنها از استرس تأثیر می گیرد.استرس اشتها را تحریک کرده و در نتیجه، غذای مصرفی افزایش یافته و قند خون به طور مستقیم افزایش می‌یابد. اگر شما دارای دو نوع دیابت هستید،ممکن است مشکلات دیگری نیز نظیر، کلیه، بیماری های قلبی و عروقی در پی داشته باشد.
هر دو نوع دیابت به درمان طولانی و مراقبت همراه با دقت و کنترل احتیاج دارند؛ مخصوصاً در دوران بارداری.

افراد مبتلا به دیابت می توانند این تمرینات را انجام دهند
????????????????????????

وضعیت پل (ستوبانداساروانگ آسانا)
نحوه انجام حرکت:
۱.روی زمین یا زیر انداز به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید و کف پاها کنار هم ، دستها کنار بدن و کف آنها روی زمین باشد.
۲ پاها را زیر زانوها ببرید،ولی دور از باسن نباشند
۳ در هنگام بازدم، دست ها و پاها را به سمت زمین فشار دهید و تا جایی که می‌توانید از سطح زمین بالا بیاورید.

 

خم به جلو نشسته (سوی موتان آسانا)
۱. طوری بنشیند که پاهایتان جلوی شما دراز باشد.
۲. بازدم کنید و از قسمت ران به جلو خم شوید. ستون فقرات را تا دحد امکان راست نگاه دارید.

اگر نمی توانید به راحتی دست خودرا به نوک انگشت برسانید، دور پاهای خود یک حوله یا نوار یوگا بیندازید

چرخش سوسماری (جاتاراپاریورتا آسانا) با یک پای خمیده
به پشت بخوابید و دست های خود را مانندT باز کنید به نحوی که کف دست ها رو به بالا باشد، دم را انجام داده و پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید. در بازدم، لگن را به سمت چپ بچرخانید. هنگام چرخیدن،قسمت فوقانی پشت خود را کمی قوس دهید و اجازه دهید زانوی راست پایین بیاید. رساندن زانو به زمین ضروری نیست اگر راحتید، سر خود را به سمت راست بچرخانید. این کار را در سمت دیگر تکرار کنید.از میزان کشش ستون فقرات خود آگاه باشید

منبع: قدم به قدم با یوگا و یوگا و دیابت
نویسنده: به ترتیب،سوآمی شیواناندا،تیموتی مک کال

مشخصات نویسنده

eqweqwe sadweqwe

نظری وجود ندارد

یک نظر بگذارید